لوله داربست

محصولات ساختمانی دارست صنعت

لوله داربست

۶ بازديد
داربست یک سازه فلزی تشکیل شده از لوله های داربستی است که برای دسترسی به نقاط دشوار به هنگام ساخت یا تعمیر ساختمان ها و سازه ها بکار میرود.
لوله داربست به لوله هایی گفته می شوند که هیچ گونه مایعات یا گازی از درون آنها عبور نمی کند و به عنوان داربست کاربرد در ساختمان ها به کار می روند. لوله های داربستی توسط بست داربست به یکدیگر متصل می شوند
لوله داربستی در شهرهای مختلفی ازجمله  اصفهان، تهران، قم و.. تولید می گردد و در صنایع مختلفی عمرانی و ساختمانی کاربرد فراوانی دارد.
طول لوله های داربستی اغلب در ابعاد 3 متری و 6 متری به دست می آید. اما با توجه به درخواست مشتری لوله های داربستی در ابعاد بزرگ و کوچک برش داده می شوند.

لوله های داربستی در وزن های مختلفی می باشند. برای محاسبه وزن لوله داربست از فرمول زیر استفاده می شود و با کمک این فرمول می توان به سرعت وزن لوله داربستی را محاسبه نمود:
1000/(قطرخارجی لوله *۱۴۷*ضخامت لوله) = وزن شاخه ۶ متری
در این فرول قطر خارجی لوله و ضخامت لوله بر حسب میلی متر می باشد.
به عنوان مثال وزن لوله داربست 6متری دارای ضخامت 2 میل تقریبا5/ 14 کیلو گرم و با ضخامت 5/2 میل تقریبا 5/17 کیلوگرم می باشند.
پرکاربردترین سایز لوله داربستی از بین سایزهای مختلف لوله داربستی، لوله 5 یا همان 2/11 اینچ می باشد.
لوله های داربستی با توجه به متفاوت بودن متراژ ساختمان ها  در ابعاد متفاوتی در سایز های بزرگ و کوچکی ساخته می شوند.

 
تاریخچه لوله داربست

 
در اوایل قرن 5 قبل از میلاد مسیح در یونان باستان از وجود داربست تصاویر دیده شده است. همچنین مصریان، چینی ها و نوبیایی ها  در ساخت ساختمان های بلند خود از داربست استفاده می کردند. داربست های اولیه از چوب ساخته شده و  چوب ها به وسیله گره های طناب به هم متصل و ایمن شده بودند. با گذشت زمان ساختار داربست ها پیشرفت گسترده ای پیدا کرده است.
داربست یک ساختار موقتی است که برای پشتیبانی و نگهداری ساختمان ها، پل ها و سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور گسترده برای دسترسی بهتر وآسان تر به ارتفاعات و مناطق دور از دسترس در ساز و ساخت ها از داربست ها استفاده می شود. همچنین به منظور ایمنی افراد در هنگام ساخت وساز ها مفید می باشد. با استفاده از داربست ها در فرآیند سختمان سازی سبب افزایش سرعت و پیشرفت هر چه سریع تر پروژه خواهد شد.

 
 

قیمت لوله داربست

 
برای خرید لوله داربست , فروش و اجاره لوله داربست دست دوم به آسان ترین شیوه ممکن، می توانید به سایت داربست صنعت به آدرس مراجعه کنید و هر نوع لوله داربست و تجهیزات مربوط به آن را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت لوله داربست با داربست بازار تماس بگیرید.
همچنین، در داربست صنعت امکان خرید و فروش لوله داربست دست دوم نیز وجود دارد.
 
 
انواع لوله داربست
 
  • نمونه چکشی ستاره
این مدل ها واجد مهار های افقی + پایه های قائم هستند. اندازه پایه ها به طور حدودی 3، 2.5، 1.5، 1 و 0.5 متر می باشد. مهار های افقی توسط چکش بر روی پایه ها فیکس می گردند.
فواید به کارگیری این محصول:
 
از لحاظ وزنی سبک هستند.
احتیاجی به مهاربندی در ارتفاع های بالاتر ندارند.
در قالب بندی سقف های قوسی شکل می توان از آنها کمک گرفت.
بدون حضور آچار و تنها با یک چکش می توان اتصالات داربست را محکم نمود.
 
  • نمونه چکشی کاسه ای
 
این نمونه‌ ها نیز واجد مهار های افقی + پایه های قائم هستند. به شکل استاندارد با اندازه های 3، 2.4 ، 1.8، 1.2 و 0.6 m تولید می شوند. بخش ابتدایی جک ها در نمونه های چکشی کاسه ای و ستاره ای قابلیت تنظیم و رگلاژ دارد. فواید به کارگیری این محصول :
 
پروسه باز و بسته نمودن اتصالات به سرعت انجام می پذیرد.
برای نصب قطعات احتیاجی به حضور آچار و کارگر با تجربه نیست.
در انواع نماهای ساختمان می توان از این مورد استفاده نمود.
در انواع پلان ها بدون کوچکترین محدودیتی می توان آنها را توسعه داد.
حمل و نقل آنها به سهولت انجام می پذیرد.
برای قالب بندی سقف های غیر همسطح گزینه بسیار خوبی به شمار می روند.
 
  • نمونه مثلثی
اجزای اصلی این لوله داربست به فرم مثلث ساخته می شوند. در زبان عامیانه قطعات به شکل نر و ماده به یکدیگر اتصال می یابند. قاب ها در سه مدل 0.5 ،0.75 و 1 m همراه با عرض 120 cm استفاده می شوند. سطح مقطع آنها به شکل مثلث و مربع می باشد. محل استفاده از این نمونه ها اغلب در پل ها، قالب بندی دال و تیر ها است. فواید به کارگیری محصول:
 
بدون حضور آچار میتوان اتصالات را محکم نمود.
در قسمت قالب بندی دال های بتنی می توانند وزن زیادی را تحمل کنند.
برای بستن و استفاده نیاز به نیروی ماهر و با تجربه بالا ندارند.
 
  • نمونه معلق
همانطور که از نام محصول پیداست هنگامی استفاده می شود که شرایط برای فیکس نمودن لوله ها به سطح زمین مهیا نباشد. در این وضعیت می توان از این مدل داربست بر روی نمای ساختمان استفاده نمود.
 
  • نمونه پایه دار
از ویژگی های بارز این محصولات می توان به این مورد اشاره نمود که سرعت بستن اتصالات در آنها بسیار بالاست. به علت این ویژگی اغلب در مواقعی کاربرد دارند که کاربر نیاز به اجرای فوری داربست داشته باشد.
از معایب این نمونه این است که در ارتفاع های بیش از سه متر گزینه مناسبی نیستند. به علاوه نباید فاصله داربست معلق از زمین بیش از چهار مترو نیم باشد. از آنجایی که این نمونه ها به سرعت نصب می گردند؛ لذا نیاز است تا پایه ها به زمین فیکس شوند. بنابراین برای استفاده از آنها بایستی از نردبان کمک گرفت.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.