لوله داربست دست دوم

محصولات ساختمانی دارست صنعت

لوله داربست دست دوم

۶ بازديد
لوله داربست دست دوم عموماً در صنایع و سازه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و در سایزهای مختلف تولید شده که متداولترین سایز آن ۱/۲ ۱ اینچ یا همان نمره ۵ می باشد. از آنجا که هیچگونه سیالی در لوله های داربستی عبور نمی کند هیچگونه آنالیز و تستی نداشته و به دلیل اینکه طریقه ساخت و تولید آن به نسبت راحت تر از بقیه لوله ها می باشد، لذا کارخانه های مختلفی آنرا تولید می کنند. از کارخانه هایی که توانایی تولید لوله های داربست را دارند می توان به کارخانه های اصفهان، قم و تهران اشاره نمود.
 

بررسی :

 
استفاده از لوله داربست دست دوم برای کارگران مانند چهار پایه ی محکم و بلند عمل می کند. داربست موجب می شود که کارگران به راحتی به قسمت های بلند و مرتفع ساختمان دسترسی پیدا کنند. برای همین خاطر یکی از لوازم مورد نیاز و ضروری در ساخت و ساز و مرمت و تعمیر ساختمان می باشد. لوله داربست دست دوم دقیقا همان لوله های داربستی می باشد که حداقل برای یک بار در پروژه های دیگر مورد استفاده قرار گرفته شده اند.
استفاده از این لوله ها در پروژه ها به صورت موقتی است و بعد از اتمام پروژه ی ساخت و ساز نیازی به آن ها نمی باشد. برای همین خاطر از این محصولات به عنوان تجهیزات دست دوم هم می توان استفاده کرد و به صورت داربست های دوم آن ها را به اجاره داد. ولی باید در زمان اجاره و یا خرید نهایت دقت را داشت. تا لوله ها و اتصالات داربست کاملا سالم و بدون مشکل باشد. داربست ها برای اتصال و برپا شدن مستلزم برخی تجهیزات می باشند، مانند انواع بست ها، کفشک ها و مغزی ها و ... هر یک از این اقلام جانبی دارای نقش بسیار مهم در سازه های داربستی می باشد. در هنگام اجاره و یا تهیه ی داربست های دست دوم باید تمامی قطعات را مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن تمامی اجزا مطمئن شوید.

 
خریدار لوله داربست دست دوم در زمان ساخت ساختمان نصب می شود و برای کمک به دسترسی به نقاط مختلف در زمان ساخت و ساز است. این سازه از جنس فلز است و از  لوله هایی با قطر و طول متفاوت ساخته می‌شود. بدون استفاده از داربست ساخت ساختمان تقریباً غیر ممکن است و امروز استفاده از این سازه کاربرد بسیاری دارد. بنابراین، لازم است اطلاعاتی درباره  داربست داشته باشیم.
 لوله داربست ( SCAFFOLDING PIPE ) مهم ترین بخش داربست می باشد که در دو نوع گالوانیزه و فولادی موجود است. لوله ها با ضخامت در حدود 5.3 -3.5  میلی متر، قطر 48 میلی متر و طول 6.4-1.5 متر و وزن های متفاوت بسته به طول و جنس آن تولید می شود.
 
 
کاربرد و مزایا :

 
همان گونه که می دانیم، کاربرد اصلی داربست ها، در ایجاد سطحی امن برای دسترسی به قسمت های مختلف و مرتفع ساختمان می باشد. این کاربرد در صورت سالم بودن لوله ها، برای لوله داربست دست دوم هم صدق می کند. این داربست ها را می توان با لوله های دست دوم هم برپا کرده و به عنوان یک تکیه گاه و چهار پایه ی امن برای انجام امور ساختمانی استفاده کرد. اصلی ترین کاربرد لوله داربست فلزی دست دوم در هزینه ی پایین آن ها می باشد. انجام و اجرای پروژه های ساختمانی، مستلزم هزینه های بسیار بالایی می باشد. برای همین خاطر صرفه جویی در برخی موارد می تواند هزینه های نهایی پروژه را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.
 صرفه جویی در بعضی از هزینه ها به معنای افت کیفیت سازه نمی باشد. استفاده از این داربست ها پیمان کاران و مهندسین ساخت و ساز را با هزینه ی کمتری به هدف می رساند.  این موضوع می تواند به عنوان یک مزیت بزرگ برای افرادی که در صنعت ساخت و سازی سرمایه گذاری می کنند، باشد.

 
 

پس به طور کلی داربست های ساختمانی به عنوان سازه های فلزی در میان افراد شناخته می شود که به منظور دسترسی به برخی از نقاط سخت و دشوار ساختمان ‌ها به هنگام ایجاد استفاده می شود.
لوله داربست از مهمترین کارها در داربست بندی و اطمینان از محکم بودن پایه ها است.  قسمت زیرین پایه های عمودی باید محکم باشد تا پایه ها بتوانند وزن کلی این سازه های فلزی را تحمل کنند. چنانچه داربست را روی سطوح محکمی مثل آسفالت یا بتن سوار می کنید نیاز به زیر سازی نیست اما در صورت اجرا و خرید لوله داربست در محرم روی سطوح شنی و ماسه ای باید از زیر سازی های چوبی برای حفظ و استحکام استفاده کنید. استفاده از الوارهای چوبی آماده برای این منظور کار رایجی می باشد.  برای خرید لوله داربست در محرم از لوله های فولادی استفاده می شود،  این لوله ها به لوله ی  ۵ سانتی معروف هستند و رایج ترین نوع لوله برای داربست در محرم به شمار می آیند. البته لوله های فولادی در متراژهای متفاوتی نیز قابل تهیه می باشد که در میان آنها لوله ۶ متری و ۱ متری بیشتر از سایر موارد استفاده می گردد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.